Kennissessie: hoe zet je succesvol online marketing in om kandidaten te werven?

Wil jij gratis tips om je vacatureteksten te verbeteren? Of juist goede content maken en onderscheidende social mediacampagnes opzetten? Wij vertellen je hoe je zichtbaarder wordt en je werving makkelijker maakt. De professionals van O&P Rijk delen hun kennis en geven je praktische tips tijdens een online sessie op 4 juli. Mis het niet en meld je aan.

Kennissessie online marketing 4 juli

Programma

De kennissessie is volledig online te volgen via Webex. De eerste presentatie is centraal, daarna zijn er 2 workshoprondes. In elk van de rondes kun je kiezen uit 2 verschillende sessies.

Centrale sessie 13.00 – 13.25: Het belang van goede vacatureteksten

Laat vacatureteksten het werk vóór je doen. Door een functienaam te gebruiken die geen misverstand laat bestaan. Door je vacaturetekst prettig leesbaar en to-the-point te maken. En door zó te schrijven dat de lezer direct begrijpt wat je bedoelt. Het is een kunst waar Sam van der Keilen je graag in meeneemt. Ook geeft zij een serie aan praktische tips.

Workshopronde 1

1a: 13.30 – 13.55  Je kandidaten verleiden met content
Inspirerende content ontwikkelen om je doelgroep te verleiden klinkt eenvoudig. Maar hoe zorg je voor inspirerende, (digitaal) toegankelijke formats die ook de juiste conversie opleveren? Contentspecialisten Aleida de Groot, Lenny Buijze en Annemiek Kraaijvanger delen praktische tips en voorbeelden uit de praktijk van Werken voor Nederland.

1b: 13.30 – 13.55 Wat willen kandidaten weten?
In plaats van over bezoekers te praten, vroegen wij onze bezoekers op werkenvoornederland.nl juist: wat zou je willen weten als jij op zoek gaat naar een baan? Bijna 900 mensen vulden de enquête in, met soms verrassende conclusies. Sophie Notten, senior adviseur customer experience, licht de resultaten toe.

Workshopronde 2

2a. 14.00 – 14.25 Maak eenvoudig je eigen socialmediavisuals met de Rijkshuisstijlwebsite
Je wilt een vacature delen op social media. Of een bericht plaatsen om een verhaal te promoten. Online marketeers Gert-Jan Schep en Britt van Driel leggen je uit hoe je de Rijkshuisstijlwebsite kunt gebruiken om snel je eigen visuals te ontwerpen zonder dat je designskills nodig hebt.

2b. 14.00 – 14.25 Succesvol Gen-Z bereiken via socialmediakanalen
Social media blijft een van de meest krachtige online marketingtools, vooral als het gaat om het bereiken van jongeren. Hoe kun je jongeren effectief benaderen via platforms zoals Instagram en Snapchat? En hoe kun je deze kanalen slim inzetten om snel de aandacht te trekken van gewilde kandidaten? Dyonne Seedorf en Priscilla de Bont, experts in social media marketing, delen waardevolle tips en inspirerende voorbeelden om je te helpen creatieve en doelgerichte content te creëren die jongeren echt aanspreekt. Leer hoe je opvalt en een impact maakt op verschillende social media kanalen, inclusief praktische strategieën die je meteen kunt toepassen.

Locatie en tijdstip:

  • Wanneer: 4 juli 2024
  • Hoe laat: 13.00 uur - 14.30 uur
  • Waar: Online via Webex

Ik wil ook goede content maken en ben graag bij de sessie: Kennissessie O&P | Arbeidsmarkt (spotler.com)