Procesadvies medewerkers met een arbeidsbeperking
We adviseren en geven aanvullende begeleiding aan leidinggevenden, HR-adviseurs en rijksorganisaties na het selecteren van een medewerker met een arbeidsbeperking.
Het kan gaan om:
- Het contract van de medewerker en de administratieve verwerking daarvan;
- Financiële tegemoetkomingen;
- Advies over (extra) begeleiding bij werken vanuit huis en communicatie daarbij;
- Advies over aanpassingen van de (thuis)werkplek en andere mogelijke voorzieningen;
- Advies over en begeleiding van de medewerker met een arbeidsbeperking, diens leidinggevende of de werkplekbegeleider;
- Loopbaan- en talentontwikkeling;
- Advies over en begeleiden van de mobiliteit van medewerkers met een arbeidsbeperking (doorstroom en uitstroom).
- Ziekteverzuim (in verband met compensatie van de salariskosten en ter voorkoming van boetes vanuit UWV);
- Begeleiding van de medewerker met een arbeidsbeperking, diens leidinggevende of de werkplekbegeleider als een plaatsing niet succesvol blijkt.
Rondetafelgesprek
Meld je aan voor een rondetafelgesprek als je van plan bent een medewerker met een arbeidsbeperking aan te nemen. Deze gesprekken houden we ook om aanvullende informatie te geven als je al iemand hebt aangenomen en je constateert dat daarvoor meer draagvlak nodig is.
Kosten
Procesadvies valt onder de voorfinanciering. Organisaties die geen dienstverleningsafspraak (DVA) met ons hebben afgesloten, kunnen op basis van een offerte gebruik maken van deze dienstverlening.
Aanvraag en contact
Leidinggevenden, HR-adviseurs en werkbegeleiders kunnen een aanvraag doen. Dat doe je door onderstaand aanmeldformulier volledig in te vullen. Je kunt het formulier niet tussentijds opslaan.
Voor vragen neem je contact op met D&I@rijksoverheid.nl.