Community FGR

Vraag je je wel eens af: speelt mijn probleem ook bij andere organisaties?

Denk je ook wel eens: hoe pakken anderen dat aan?
 

Wat zou er mooier zijn als je deel kunt uitmaken van een community van gebruikers van het FGR (HR, organisatieadviseurs, managers). Een community waarin je zaken en problemen met elkaar kunt uitwisselen en antwoord kunt krijgen op de vraag: hoe pakken anderen dat eigenlijk aan? En ook een community waarin je best practices met elkaar kunt delen. Want we zijn immers één Rijksoverheid, en we staan allemaal voor dezelfde uitdagingen. 

Die community is er nu: de community FGR!

  • De community FGR is een platform voor en door vakgenoten die betrokken zijn bij het FGR.
  • De community FGR is er om unieke informatie te halen, waarmee je verder komt met de vraagstukken die er op jouw bordje liggen.
  • De community FGR is er om mensen te leren kennen en je netwerk uit te breiden.
  • De community FGR is er om jou te laten reflecteren op je rol, positie en de processen waarin je zit.
  • De community FGR helpt je om vraagstukken op te lossen rondom organisatie-inrichting en beloning.
  • De community FGR helpt je om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen bij de Rijksoverheid, die je kunt meenemen naar je eigen organisatie.
  • In de community FGR kun je invloed uitoefenen op het onderhoud aan het FGR en de website van het FGR. Jouw wensen tellen mee!

De community FGR wordt gefaciliteerd door O&P Rijk|Organisatie-inrichting. De experts organisatie-inrichting begeleiden de bijeenkomsten en zorgen voor relevante thema’s. Laagdrempelig, boeiend, in een kort tijdsbestek en natuurlijk ook gezellig!

1e bijeenkomst van de community op 22 juni aanstaande!

Op 22 juni vindt de eerste live bijeenkomst van de community plaats voor HR- en organisatie-adviseurs van organisaties/organisatie-onderdelen van de Rijksoverheid (doelgroep). Op 22 juni maken we een start met de structurele verbinding tussen leden van de community over het onderwerp Functiegebouw Rijk en is er ruimte om onderling informatie, kennis en best practices delen (doel). 

Programma 22 juni

08.30  Inloop met ontbijt
09.00  Opening
09.15 Plenair: beeld en geluid bij de Hackathon FGR door het ministerie van Financiën
09:40 Een sneak-preview van verschillende FGR-trainingen waarin ook de rol en positie van de HR-/Organisatieadviseur aan de orde komt
10:25 Plenair: een tipje van de sluier van FUWA-Rijk door projectleider Bas van der Linden
10:50 Plenair: afronding
11:00 Uitloop en mogelijkheid tot napraten

Tijdens de eerste bijeenkomst hebben we plek voor 75 deelnemers. Dus geef je snel op!

Aanmelden

Aanmelden kan door vanaf je email-adres van de Rijksoverheid een email te sturen naar PostbusFGR-site@rijksoverheid.nl. Vermeld in de mail je naam en je functie. Als je tot de doelgroep behoort, ontvang je de uitnodigingslink voor in de agenda en is jouw deelname definitief. 

Omdat de organisatie van de bijeenkomst kosten maakt voor de organisatie van de bijeenkomst en de locatie, ontvangen we bij voorziene verhindering graag uiterlijk 2 weken van tevoren een afmelding zodat we anderen de gelegenheid kunnen bieden om aan te sluiten.