Gigi Pang, medewerker contactcenter

Direct na haar studie bedrijfseconomie startte Gigi Pang als uitzendkracht bij het contactcenter van P-Direkt, onderdeel van O&P Rijk. Ondanks deze tijdelijke insteek is Gigi nog altijd een van onze trouwe medewerkers. ‘Na 2 jaar als uitzendkracht te hebben gewerkt, werd ik gevraagd of ik in dienst wilde komen’, vertelt ze enthousiast. ‘Ik kreeg daarbij direct een vast contract aangeboden. En daar ben ik nog altijd heel blij mee!’

Gigi werkt inmiddels in de proeftuin Woon-werkverkeer van het contactcenter. ‘Met de proeftuin zijn we begonnen met een nieuwe manier van werken. Voorheen was er een duidelijk onderscheid tussen de eerste en tweede lijn. De eerste lijn nam de telefoon aan en verzorgde het contact met de klant. Vervolgens werd een opdracht aangemaakt voor de tweede lijn. Vanuit deze positie ging ik vervolgens met de opdracht aan de slag. Denk hierbij aan het draaien van salarismutaties, betalingsopdrachten verwerken of het analyseren van problemen.’

Verantwoordelijk voor het gehele proces

In de proeftuin is dat onderscheid nu losgelaten. Van het aannemen van de telefoon, tot het aanmaken van een opdracht, muteren en controleren van gegevens, salarismutaties en het verzorgen van de terugkoppeling aan de klant. Gigi is nu verantwoordelijk voor het gehele proces. ‘Behalve dat het mijn werk afwisselender en uitdagender maakt, voel ik me ook meer betrokken. Ik kan de klant nu echt van a tot z helpen.’

Roosteren

Naast haar rol binnen de proeftuin is Gigi ook verantwoordelijk voor de klachtenafhandeling en het roosteren voor haar rekening. ‘Ik krijg een basisrooster binnen. Vervolgens kan ik dit rooster personaliseren, aangezien ik weet wie waar het best inzetbaar is. Bovendien weet ik precies wanneer het druk en wanneer het rustig is. Dit betekent dat ik op een rustig moment bijvoorbeeld een collega minder op de telefoondienst zet en andersom.’ In de proeftuin is het namelijk zo dat iedereen gemiddeld 8 tot 12 uur per week telefoondienst heeft en de overige tijd besteed aan administratie en uitzoekwerk. ‘Gelukkig is het team heel flexibel en komen we er altijd samen uit met het rooster.’

‘Binnen P-Direkt krijg ik de kans mijn kennis zowel te verdiepen als verbreden.’

Leren en ontwikkelen

Maar wat maakt dat Gigi verder zo enthousiast is over P-Direkt als werkgever? ‘Deze organisatie is heel breed. We zitten verspreid over 3 locaties, namelijk in Den Haag, Zwolle en op Bonaire. Toch is met alle medewerkers op de vestigingen gemakkelijk en laagdrempelig te schakelen.’ Een bijkomend voordeel is volgens Gigi dat je je binnen P-Direkt kunt blijven ontwikkelen: ‘Er lopen hier veel verschillende processen dus er is genoeg ruimte om je kennis te verbreden. Zo wordt ons team Woon-werkverkeer binnenkort uitgebreid naar Reizen. Dit betekent dat wij ons in nieuwe processen gaan verdiepen. Daarbij word je hier gestimuleerd om opleidingen te volgen. Dat maakt het mogelijk om je kennis te verdiepen en door te groeien.’