Dave Campfens, teamleider Contactcenter

‘Never a dull moment’. Zo omschrijft Dave Campfens zijn loopbaan bij P-Direkt, onderdeel van O&P Rijk. Sinds 2010 is dit namelijk zijn thuisbasis, vanuit waar hij verschillende detacheringsopdrachten binnen het Rijk heeft vervuld. Dit jaar start hij aan zijn 11e project in 12 jaar. ‘Hier krijg je de kans je verder te ontwikkelen, zowel binnen als buiten de organisatie. Dat maakt P-Direkt zo’n interessante werkgever.’

Momenteel geeft hij leiding aan het team Bonnen en Werkgeversverklaringen (B&W) binnen het contactcenter. Dit team controleert alle binnenkomende bonnen en declaraties van 155.000 rijksambtenaren. Ook het regelen van de werkgeversverklaringen valt onder hun diensten. En dat zijn er niet weinig: iedere dag vragen rijksambtenaren gemiddeld 150 werkgeversverklaringen aan. ‘Deze verklaringen worden door mijn team handmatig getekend, gestempeld, gecontroleerd en op de post gedaan’, vertelt Dave. ‘Wij draaien echt productie en dat betekent dat we niet helemaal vanuit huis kunnen werken.’ Maar volgens Dave is dat vooral een zegen: ‘Ik vind het belangrijk mijn medewerkers regelmatig te zien. Bovendien is het in deze coronaperiode goed gelukt om werk en privé gescheiden te houden, omdat ik vaak naar kantoor kan.’

Verschillende detacheringsopdrachten

De administratie en personeelszaken zijn voor Dave geen onbekend terrein. Zo richtte hij zich op het project ‘Verruiming openingstijden’ voor team Bonaire. Ook heeft hij een kennismatrix opgezet, die nog altijd wordt gebruikt. ‘In dit systeem worden kennispunten gekoppeld aan bepaalde specialisaties. Zo kun je precies zien welke medewerker het meest van een bepaald onderwerp afweet. Op deze manier kun je altijd de juiste mensen aan een bepaalde vraag koppelen.’

Rijksarchief

Binnen BZK gaf hij leiding aan een team van managementassistenten en hij werkte aan protocollen voor verlof en verzuim. Maar 1 van de projecten die hem het meest bij is gebleven is Doc-Direkt. In dit rijksarchief archiveert P-Direkt alle brieven en documentatie van de ministerraden. ‘Er ligt van tientallen jaren aan documentatie opgeslagen. Dit moeten we allemaal digitaliseren, inclusief alle aantekeningen die op de papieren staan. Je kunt je dus vast voorstellen dat dit geen eenvoudige klus is.’

‘Bij P-Direkt krijg je de kans je verder te ontwikkelen.’

Zelfstandig en resultaatgericht

Ook binnen zijn huidige team binnen het contactcenter heeft hij de nodige successen behaald. ‘Toen dit team werd opgezet, lag er enorm veel achterstallig werk. Gelukkig zitten er hele hardwerkende collega’s in mijn team en samen hebben we alles weggewerkt.’ Daarbij is hij trots op de flexibiliteit en inzet van zijn team: ‘P-Direkt is altijd in beweging en dat is maar goed ook. Het is een organisatie waar je heel veel mag doen in plaats van moet doen. Hier hoef je je nooit te vervelen!’